Kimya 4. Sınıf Öğrencileri Biyoteknoloji (Seç.) Dersinde Sunumlarını Yaptılar

Prof. Dr. Hülya Yağar tarafından verilen Biyoteknoloji seçmeli dersini alan 4. Sınıf öğrencileri biyoteknoloji alanındaki 2022 yılına ait bazı güncel haberlerden oluşan sunumlarını 21 Kasım 2022 tarihinde Biyoteknoloji ders saatinde gerçekleştirdiler.

Sunumlar ve sunumu yapan öğrencilerin isimleri şunlardır: Daha fazla bitkisel yağ üretebilen genetiği değiştirilmiş yağlı tohum bitkileri (Aras Taha Atansoy), Posta pulu büyüklüğünde giyilebilir bir ultrason (Enes Yaşar Kasap), Peptid ve altın nanopartikül spreyi ile farelerde hasarlı kalp dokusunun onarımı (Eda Başoğlu), Deniz suyundan uranyum eldesi için yeni bir membran: Hidrojen bağlı organik çerçeveler(HOFlar) (Ali Taka Çakar), Yeni botoks: Daxxify (Sena Palabıyık), Gen terapisinde adeno virüsler ve gen taşımada bazı virüsler (Nermin Gebeşçe), Antibiyotik keşfinde yeni strateji: Bakteriyel genom analizi ile yeni antibiyotik moleküllerinin keşfi (Meriem Deli Hasan), Floresan fare kanı ile beyin hasarlarınnı ve kan damarlarının uzun süreli incelenmesi (Ezgi Özden), Öldürücü virüslerle kanser tedavisi (Esra Atalay), Kilo vermek için yeni bir molekül: N-Laktoilfenil alanin metaboliti ile açlığı geciktirebilmek (Esma Kara Chousein), Mayaların genetiğini değiştirerek şerbetçiotu kullanmadan bira yapabilmek (Emre İbidan), Köpekbalığından Parkinson tedavisi için bir ilaç: skulamin (Irmak Hanımoğlu), Metallere toleranslı fungusların enzimiyle organik civa bileşiklerini topraktan toplamak (Aylin Akgün), Nötrofilleri kullanarak lazer uyarımlı optik cımbızlarla nano boyutta kargo taşımak (Dilan Aycil), Cilde yapışan ve buz ile soğutulduğunda ağrısız bir şekilde çıkarılabilen yara örtüsü hidrojeller (Gülben Büyükolca), Lignoselüloz lifleri ve kolajen polimerlerinden oluşan yeni bir kompozit malzeme: Hafif ama güçlü bir zırh (Zeynep Tezel)

Biyoteknoloji alanındaki bu bilimsel gelişmeleri birlikte paylaşarak ve tartışarak 4. Sınıf öğrencilerimiz keyifli bir gün geçirerek sunumlarını tamamladılar.

Ek Resimler
Bu içerik 29.12.2022 tarihinde yayınlandı ve toplam 284 kez okundu.